23.8.14

a joy






























"A thing of beauty is a joy forever". JOHN KEATS

Ik kon gisteren (opnieuw) genieten van  Bright Star. De traagheid en de schoonheid van de woorden. Subtiele tederheid. Verstilde interieurs. Het naaien met naald en draad. Wapperend linnen. Verhelderende regen. Ik geniet nog na. En tracht te vergeten dat het woord 'school' binnen sluipt in onze gesprekken. Met gedeelde gevoelens. Totaal nieuw voor ene dochterlief. Een laatste jaar secundair onderwijs voor de oudste. Voor mezelf blijft het nog afwachten. Hoeveel uur en voor welke groepen. Je leert er mee te leven. Een fijn gevoel is het niet.

Misschien moet ik vandaag een vlinder binnenhalen. De ramen openen. Zachte woorden herlezen. Een draad door het oog van de naald laten glijden. Dromen. Gewoon genieten van de schone dingen die ik om me heen zie.



1 opmerking:

  1. ondanks mijn notitie de film toch nog gemist
    maar vanwege het fijne dat mijn broer hier was ;^))

    hier is de school alweer een week geleden begonnen
    onze oudste in het laatste jaar, jongste in de tweede
    en het is altijd weer wennen zo'n ander ritme
    succes voor jouw dames en wens de oudste sterkte
    je verhaal van een paar dagen terug raakte me

    maar vandaag schijnt de zon!
    dag!
    x

    BeantwoordenVerwijderen