10.10.14

sprokkelhout

































Ik had nood om de spanning uit mijn lichaam te weren. In de ochtend werd ik verwacht voor een scan. Een jaarlijkse noodzaak nadat ik een aantal jaar terug ziek was. Dat maakt me dagen vooraf onrustig. Zelfs nadat de arts mij gerust had gesteld, dat alles goed was, duurde het een tijd om die opgebouwde spanning kwijt te raken.
Dus eenmaal thuis nam ik de fiets richting kasteelbos. Voor een zonnige wandeling. Het pad lag vol met afgewaaide en gekapte takken. Begon ik spontaan met verzamelen en dwaalden mijn gedachten naar de beelden van Berlinde de Bruyckere die ik afgelopen dagen meermaals bekeek. Groeide er een opdracht voor morgen in het kinderatelier. 'Sprokkelhout'. Voor zij die het willen.

Zie je morgen heel vroeg in de stad iemand met takken zeulen? Dat ben ik. Groet me. Ik groet je terug.

Afbeeldingen van kreupelhout en doornenkroon zijn gefotografeerd in dit boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten